Według danych ACEA (European Automobile Manufacturers Association) jeszcze w 2016 r. nowe auta z silnikiem diesla stanowiły największą liczbą pojazdów zarejestrowanych w Unii Europejskiej. Ich udział stanowił blisko połowę rejestracji nowych aut. Obecnie diesel zajmuje w tym rankingu 3 miejsce.
W I kwartale 2021 r. diesla wyprzedziły auta z silnikiem benzynowym i hybrydowym. Samochody z napędem benzynowym są na podium, choć prawdopodobnie w ciągu kolejnych 5 lat ustąpią pierwszego miejsca autom hybrydowym.
Niewykluczone że w ciągu kolejnych 5 lat diesla wyprzedzą też samochody elektryczne (ECV).
Swój udział w rynku w I kwartale 2021 r., wyprzedzając diesla, zwiększyły samochody spalinowe wspomagane silnikiem elektrycznym (tzw. hybrydy HEV) oraz samochody spalinowe wspomagane silnikiem elektrycznym ładowanym zewnętrznie (tzw. hybrydy PHEV).
Mają łącznie 26,6% udziału (HEV - 18,4%, PHEV - 8,2%) w rejestracjach nowych samochodów w I kwartale 2021 r. Udział diesla wynosi obecnie mniej niż 1/4 wszystkich rejestracji (23,2%). Tym samym auta hybrydowe zepchnęły diesla na 3 miejsce, jeśli chodzi o udział w rejestracji nowych samochodów w podziale na rodzaje napędu.
Diesel traci 2 miejsce wśród najchętniej kupowanych nowych samochodów.
Różnica nie jest duża, bo wynosi 3,4%, jednak są marne szanse, aby diesel powrócił na 2 miejsce. Do końca roku przewaga może jeszcze wzrosnąć.
Według danych ACEA, największy boom w Unii Europejskiej na alternatywne napędy miał miejsce w 2020 r. Wtedy to auta hybrydowe prawie podwoiły swoją liczbę w stosunku do roku 2019, a auta elektryczne ją potroiły.
Transformacja elektromobilna trwa. Jak pokazują dane za I kwartał obecnego roku nawet pandemia nie zatrzyma tego trendu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz